Do It Yourself / Work In Progress projects.
One scale : 1/72.
Converting, painting, making terrain of my own world in 20mm.

jeudi 4 juillet 2013

The little war'kshop playlist : Dead Can Dance - Paris - 30/06/2013



No figs today...

A small detour to something else but still very close though, I understand...

I never work in silence.
always with an episode of a serie, or a movie, or music.
I also like to immerse myself in the sound atmospheres of the visual world in which I work.
Make my own soundtrack...

Dead Can Dance is one of those timeless pieces and accompany me for many years. They reformed in 2011 and my brother gave me the tickets for Christmas. Thank you again, my brother.
Lisa Gerrard has worked on the soundtrack of Heat, Gladiator, Black Hawk Down and so on...

I had the chance last Sunday to see them in the Zenith of Paris.
Great concert,  the thrills and chills are much more powerful live...

Pas de figs aujourd'hui...

Un petit détour par autre chose mais qui reste très proche quand même, je me comprends...

Je ne travaille jamais dans le silence. 
Soit un épisode d'une série, soit un film soit de la musique. 
J'aime également me plonger dans les atmosphères sonores des univers visuels sur lesquels je travaille.
Me faire ma bande-son personnelle...

Dead Can Dance fait partie de ces bijoux intemporels et m'accompagnent depuis bien des années. Ils se sont reformés en 2011 et mon petit frère m'a offert les places à Noël. Merci encore mon frangin.
Lisa Gerrard a notamment travaillé sur les bande-son de Heat, Gladiator, Black Hawk Down et j'en passe...

J'ai eu la chance, dimanche dernier, de les voir au Zénith de Paris.
Superbe concert, les frissons dans le dos sont bien plus puissants en live...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire